REAKCE NA PODNĚTY K ROZDĚLOVÁNÍ / SLUČOVÁNÍ TŘÍD
Vážení zákonní zástupci,
vzhledem k dotazům na výslednou podobu rozdělení, resp. sloučení budoucích 2. a 6. ročníků uvádíme následující.
- cílem rozdělení / sloučení je provozně nutná optimalizace kapacit tříd a zároveň vytvoření bezpečných podmínek pro efektivní učení dětí v následujících 4 letech
- třídy byly záměrně sestavovány tak, aby byly v každé rovnoměrně zastoupeni "tahouni" i "slabší žáci" a aby nikdo nebyl znezvýhodněn oproti ostatním při formování nového kolektivu (proto nebyla jedna třída rozdělena / složena jako "přílepek" k/z ostatním/ch, ale vznikají nové kolektivy, ve kterých je zastoupeno vždy přibližně 25 %, resp. 33 % žáků z každé původní třídy)
- proces rozdělení / sloučení probíhal na základě předem daných kritérií definovaných vedením školy (pohlaví, školní úspěšnost, stupeň podpůrných opatření, kritické vazby)
- na základě podnětů od rodičů bylo jako pomocné kritérium zvoleno v případech, kdy to bylo alespoň trochu možné, také bydliště (obec, tedy aby ve třídě byli alespoň dva žáci ze stejné/blízké obce)
- za kritickou vazbu bylo považováno, když je dítě s někým v ostrém konfliktu, nebo naopak když je sociálně méně obratné v navazování nových kamarádských vztahů
- u ostatních dětí nebylo kapacitně možné přihlížet ke stávajícím kamarádstvím, neboť i tak jsme se dostali na samou hranu kombinací sestav tříd
- zároveň však ani nebyli kamarádi záměrně rozdělováni (pokud nešlo o kritickou vazbu k jiným žákům)
- pokud nebyla identifikována kritická vazba, byli sourozenci rozděleni do různých tříd, aby se mohli ve škole rozvíjet a navazovat vztahy samostatně, nezávisle na sobě (při rozdělení sourozenců, pokud se nejedná o silně závislý vztah, převažují benefity nad zápory, nejedná se o "černobílou" situaci)
- do procesu byli kromě vedení školy zapojeni stávající třídní učitelé, a to jak ve fázi poskytování informací o jednotlivých kritériích, tak ve fázi finalizace budoucích třídních sestav, neboť třídní učitelé nejen že znají žáky a jejich chování ve škole, ale také zohledňují informace, které jim o dětech poskytujete jako zákonní zástupci
Závěrem se důrazně ohrazujeme proti vulgárním výpadům a vtahování soukromého života pracovníků vedení školy a učitelů do této jejich profesní úlohy některými lidmi na sociálních sítích, v e-mailech a dokonce i telefonicky do kanceláře školy. Upozorňujeme dotyčné, že některé výroky naplňují znaky podněcování k trestnému činu (§ 364 tr. zák.), zásahu do práv na ochranu osobnosti (§ 81 obč. zák.), či přestupku proti občanskému soužití (§ 49 přestupkového zák.) a mohou být postoupeny orgánům činným v trestním řízení, přestupkové komisi či může být školou i dotčenými osobami vymáhána náhrada vzniklé újmy. Vyzýváme proto dotyčné osoby, aby tohoto svého chování zanechaly.
Mgr. Lukáš Kohoutek, ředitel
Aktuality |
---|
Stěhování na nový web + nový informační systém školy |
... |
Nový účet školy |
... |
Omluvenky |
... |
Vratky přeplatků šk. družiny |
... |
Dokončovací práce |
... |
Nástěnka |
---|
Šablony pro ZŠ |
![]() |